onsdag 21 januari 2009

Slut på lök

Ikväll åt vi upp den sista egna löken. Den gula löken har gått mycket bra att lagra. Hade den ute i en låda tills det blev frost då tog jag in den och hade den i en påse i ett skåp i köket. Den röda löken har jag förvarat på samma sätt. Den har jag kanske slängt bort 30% av.

Odlingsloggen jag hade tänkt att göra blev inte som jag tänkt mig, men jag kan säga att jag satte 3 påsar gul lök och 2 påsar röd lök. Som det känns nu tror jag att 5 påsar gul och 1 påse röd lök blir bra till nästa sommar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Å vad härligt med egenodlad lök. Förr när jag hade en stor trädgård brukade jag också odla lök. Jag tyckte att den frösådda blev bäst. Har för mig att jag odlade shalottenlök från frö, men när jag läser på nu verkar den bara kunna planteras som sättlök... Mystiskt.

Många hälsningar från fröken Dill